Op de EICMA heeft MV Agusta zonet de Turismo Veloce 800 onthuld, die ook in de ‘Lusso-uitvoering’ op de markt komt: een meer toergerichte Veloce met koffers en dynamische demping. Op de foto hierboven zien we de Lusso-uitvoering, trouwens.
En wat zien we verder? In de basis is opnieuw het 800-platform gebruikt, met dus de driecilinder zoals we die ook uit de Brutale, Dragster en Rivale kennen. Het motorblok levert in de Veloce 110 pk, MV heeft zich gericht op extra koppel en in het lage- en middengebied hebben ze dat koppel met 15% versterkt, zo vertelt MV ons. Precieze cijfers hebben we niet.
Aan boord is het MVICS 2.0-systeem, met tractiecontrole en vier verschillende motormappings: tour en regen met 90 pk aan topvermogen, sport met 110 pk en een custom-map die je naar eigen voorkeur in kunt stellen. Hiernaast kun je ook de motorrem instellen, net zoals de gasreactie, toerenbegrenzer en vermogenskromme.
Nieuwigheidje is de quickshifter voor op- en terugschakelen, een nieuwigheidje die we gelukkig op steeds meer motoren zien, en we trouwens ook al eerder op andere MV-modellen hebben gezien. Over een paar jaar gemeengoed, dus.
Verder rept MV over een TFT-kleurendisplay, bluetooth-technologie om een en ander te verbinden en vele accessoires en geïntegreerde kofferrekken. Daar hebben we allemaal nog geen specifieke data en foto’s van, maar zogauw we die hebben updaten we dit bericht. Hou het dus in de gaten!
En ohja, de prijs! MV Agusta noemt €15.990 voor de ‘kale’ Turismo Veloce, en €18.990 voor de Lusso-uitvoering. Reken daar een flinke Nederlandse staatskas-bijdrage bij en je weet genoeg.