Bijzonder hé, die driewielers? En daarmee heeft Can-Am eigenlijk een heel eigen markt voor zichzelf gecreëerd. Juist daarom is het soms moeilijk ze in een hokje te plaatsen, iets wat wij als mens en motorrijder toch graag doen. Om dat net een beetje gemakkelijker te maken, is er nu de Spyder F3, een meer cruiser-achtige machine.
Tegelijkertijd doet de Spyder F3 ons echter ook een beetje denken aan zo’n compacte sportauto zonder dak als een Super Seven of – uit eigen land – een Donkervoort. De F3 is voor sommigen een verademing; de machine is zo open mogelijk gebouwd en oogt daardoor een stuk lichter dan zijn broeders. Toch is er meer aan de hand, want Can-Am heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om de motor een cruiserachtig gevoel te geven, voornamelijk door de zitpositie wat meer die richting te geven. Je zit dus met je voeten een stuk verder naar voren dan op andere machines. Tegelijk met de standaard F3 is er ook de F3S, die voornamelijk afwijkt door de kleurstelling en de afwerking. Maar als je hier nou eens…
Technisch wijken de machines niet enorm af van de andere Spyders. We vinden opnieuw de 1330cc-driecilinder tussen de framebalken, met een semi-automatische bak, een gecombineerd remsysteem en alle elektronica die we gewend zijn.