Geen Intermot zonder Horex. De Duitse motorfabrikant die vooral bekendstaat om haar zescilinders, exclusiviteit en… faillissementen, presenteerde niet weeral een Limited Edition van de VR6, maar wel een heel nieuw model. Verrassing nummer 1. De Regina Evo heet ‘ie en hij krijgt helemaal geen zescilinder, maar een éénpitter. Verrassing nummer 2.
Kawasaki onthult EV-productieprototype op Intermot
Moderne interpretatie
De Regina is dan een nieuw model, toch verwijst de naam naar het verleden. Lang lang geleden, in 1950, was die Regina namelijk een van de populairste Horexen, met 83.000 verkochte exemplaren. Deze nieuwe Regina Evo is een moderne interpretatie van het origineel. Daarvoor heeft Horex goed naar het retrodesign gekeken, met afgeronde vormen, spaakwielen, veel chroom en een ronde koplamp.
Carbon frame
Kijken we wat dieper, dan zijn er vele mooie, moderne details en onderdelen. Zo heeft de Regina Evo een carbon frame en swingarm, ledlichten, moderne remmen en een zesbak. Aan die bak zit een vloeistofgekoelde 660cc-ééncilinder (EU5) gekoppeld. Geen extreme pk’s of Nm’s dus, maar 48 paarden moeten voldoende zijn om met de nieuwste Horex te paraderen. Althans, áls hij ooit op de markt komt…