Net als de B is de F6C gebaseerd op de Gold Wing en deelt onder meer het chassis en blok. Dat betekent dus dat je met een dikke zescilinder met 1.832 cc op pad gaat, zij het wel met wat minder pk’s (110 pk). Is ook niet nodig op zo’n power cruiser, daar gaat het vooral om het koppel. En dat heeft deze F6C voldoende in huis, met maar liefst 156,7 Nm bij 4.000 toeren per minuut.
De koppeling is daarbij lichter te bedienen en de F6C weegt zo’n 70 kilo minder dan zijn donor. Om het koppelbeest op tijd tot stilstand te brengen tref je in het voorwiel twee 310 mm schijven die nauw samenwerken met de dubbele vierzuigerremklauwen.
Achter moet je het doen met een driezuigerremklauw die inbijt op een 316 mm schijf. Mocht je dat te stevig doen, dan grijpt ABS in. De belichting is volledig LED. Zoals het een cruiser betaamt, is de zithoogte laag gehouden. Bij de Honda F6C bedraagt ie 732 millimeter.