Vandaag wordt op de pier van Scheveningen het startsein gegeven voor een landelijke zichtbaarheidscampagne voor motorrijders. In de Graag Gezien!-campagne ligt de nadruk op zien en gezien worden. De campagne wordt gedragen door een web-commercial.
Aandacht voor verbetering van de verkeersveiligheid van motorrijders blijft belangrijk. Deze campagne is een van de toezeggingen uit Actieplan Verbetering Verkeersveiligheid Motorrijders van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Wanneer weggebruikers zich meer bewust zijn van de aanwezigheid van motorrijders in het verkeer, heeft dit een positief effect op het verminderen van verkeersongevallen.
Lancering
De web-commercial is terug te vinden op www.motorplatform.nl en wordt daarnaast ondersteund met een radiocampagne op 100% NL en Facebook. De lancering van de campagne vindt donderdag 17 maart plaats om 13.00 op De Pier in Scheveningen in het bijzijn van alle organisaties aangesloten bij het Motorplatform. Toelichting en achtergrondinformatie wordt gegeven door Patrice Assendelft (directeur KNMV), Felix Cohen (directeur VVN) en Gerard Tertoolen (De Verkeerspsycholoog GTi).