Moto Morini werkt aan een nieuwe 1200cc adventure motorfiets die aangedreven zal worden door een bekend motorblok. Het 1.187cc V-Twin blok dat we al sinds 2004 kennen van Moto Morini voordat het merk werd overgenomen door de Zhongneng Vehicle Group.
Moto Morini 1200cc Adventure: Details
Voor de overname door de Zhongneng Vehicle Group in 2018, was Moto Morini’s gehele modellenlijn grotendeels gebaseerd op een variant van het Bialbero CorsaCorta V-Twin motorblok, dat in deze motor 1.187 cc groot is. Dit motorblok maakte zijn debuut in 2004, waardoor het een van de oudste krachtbronnen is die in een moderne motorfiets wordt gemonteerd (als hij uiteindelijk in productie wordt genomen). Dit motorblok was even uit de roulatie omdat hij niet voldeed aan de strenge Euro-5 emissie eisen die 2 jaar geleden van kracht werden, maar het lijkt erop dat Moto Morini in staat is geweest het blok te updaten voor gebruik in deze nieuwe adventure bike.
Het algemene silhouet doet sterk denken aan de Moto Morini X-Cape 650 die dit jaar geïntroduceerd werd. Ook de hardware lijkt geschikt voor een motor in deze ultra-premium categorie. Een dikke USD vork en monoshock zijn zichtbaar, naast een paar radiaal gemonteerde remklauwen voor en een enkele remklauw achter. Gezien het feit dat deze motorfiets enige off-road capaciteiten zal hebben, zou uitschakelbare ABS ook aannemelijk zijn. Daarnaast zien we ook een groot scherm in de cockpit. Naar alle waarschijnlijk een TFT-unit, gezien het feit dat zelfs de kleinere X-Cape 650 er een heeft. En aangezien het een motorfiets is in de wat zwaardere categorie zal er waarschijnlijk een uitgebreid pakket hulpmiddelen voor de bestuurder aanwezig zijn op de motor.
Hoe de motor in de markt gezet wordt ten opzichte van zijn concurrenten is op dit moment nog niet duidelijk.