Moto Morini brengt de SEIEMMEZZO-familie op de markt, de langverwachte reeks van veelzijdige en betrouwbare wegmotoren uit het Italiaanse Trivolzio. De SEIEMMEZZO zal vanaf september te koop zijn in twee versies, de STR (Street), voor de liefhebbers van loepzuivere nakedbikes, en de SCR (Scrambler), bedoeld voor zij die ook van originaliteit en elegant design willen genieten tijdens hun rit.
Twee gelijkaardige modellen, maar toch zeer verschillend van karakter, verenigd door dezelfde naam, SEIEMMEZZO. Een unieke familie, bestemd voor de pure motorrijders, die een leuke en straatlegale machine willen, om hen te vergezellen tijdens dagelijkse ritjes en op motorreizen.
‘Motorblok gekopieerd? Hoe kom je erbij!’ Zontes in z’n wiek geschoten
Gekenmerkt door hun exclusieve en klassieke design, onderscheiden de SEIEMMEZZO’s zich met hun persoonlijkheid van de eenheidsworst in dit segment. Dankzij hun eenvoudige en harmonieuze looks zullen ze ook de dwarsliggers weten te overtuigen. De hoekige lijnen zorgen voor een strak en tijdloos design, zonder in te boeten op een precieze, echte en dynamische rijstijl.
De STR, een echte naked, wordt gekenmerkt door de voor het segment typische rijpositie, met behoud van een harmonieus uiterlijk en gemakkelijk te hanteren afmetingen – zoals de 16-liter tank en een comfortabele zithouding voor zowel de bestuurder als de passagier.
De SCR heeft een avontuurlijker karakter en is een modieuze straatmotor, ontworpen voor liefhebbers van vintage lijnen. Hij valt op door zijn hoge spatbord, het koplampkuipje, zijn lederkleurige zadel en zijn goudkleurige vork. De tank, waar eveneens 16 liter in past, zorgt mee voor een uitgesproken en authentieke scrambler-look, en garandeert een ruime autonomie.
Op technisch vlak grijpt Moto Morini voor beide motorfietsen terug naar z’n trouwe leveranciers. Zo kiest het merk voor een Brembo-remsysteem – een garantie op veilig afremmen – en de Pirelli-banden, essentieel om van elk type route te genieten. Het frame is, zoals altijd, een stevige stalen constructie, die de aluminium achterbrug ondersteunt.
De velgen – 18 inch vooraan en 17 achteraan – zijn in beide gevallen tubeless, met een verschillend uiterlijk en verschillende technologie voor de twee versies: de SCR is uitgerust met stevige spaakwielen, de STR biedt een lichtere versie in aluminiumlegering. Het 18” voorwiel en de verstelbare 43mm voorvork, zijn gekozen om een maximale wegligging te garanderen, waardoor de motoren geschikt zijn voor zowel ruw terrein in de stad als op bergpassen. Oneffenheden in de weg kunnen met een gerust hart worden getrotseerd. De volledige Kayaba-ophanging, is instelbaar.
Het goed gevormde en comfortabele zadel, met een zadelhoogte van amper 810mm, biedt samen met het design van de tank de perfecte ergonomie voor rijders van alle maten en gewichten. Ook voor de passagier, overigens. Rijders zullen ook bijzonder blij zijn met de positie van het stuur. Dat is breed en staat niet te dicht bij het bovenlichaam van de rijder op de SCR, terwijl het stuur op de STR net een sportiever gevoel garandeert.
Het tft-kleurenscherm van 5”, dat je met verlichte knoppen op het stuur bedient, informeert de rijder volledig en duidelijk. Zelfs in omstandigheden waarbij de zichtbaarheid te wensen overlaat. Met het geïntegreerde Bluetooth-communicatiesysteem kunt u tegelijkertijd een telefoon en twee audiosets bedienen – en dat alles zonder uw ogen van de weg te halen.
De standaarduitrusting wordt gecompleteerd door volledige LED-koplampen die de SEIEMMEZZO identificeren als een kwaliteitsproduct door zijn kenmerken en aandacht voor detail, zowel op functioneel als esthetisch vlak.
De motoren worden op de markt gebracht in de standaardversie of in een beperkte 35 kW-variant (voor houders van een A2-rijbewijs). Dat vermogen wordt geleverd door een zeer betrouwbare, makkelijke en leuke motor. Eentje met een laag verbruik ook, en bijgevolg perfect voor al wie op zoek is naar een trouwe en onvermoeibare partner.
Met aantrekkelijke en comfortabele motoren, zowel voor uitstapjes in de stad als voor weekends buiten de stad, is de SEIEMMEZZO line-up voorbestemd om een hoofdrolspeler te worden bij de middenklasse wegmotoren.