De V85 TT is een grote hit voor Moto Guzzi en toont de gelukkige samensmelting tussen het retro van Moto Guzzi met de populaire ADV-motoren. Ook is de Moto Guzzi V85 TT een solide motor om mee te rijden en misschien een tikkie te allroad gericht. De Italiaanse ontwerper Oberdan Bezzi vindt dat eigenlijk ook en tekende de Moto Guzzi V90 TTR-concept.
Een 900cc 90° V-twin blok van 80 pk is sterk zat. Daar hoef je niets aan te veranderen. Maar het hart gaat sneller kloppen van Bezzi’s idee om de motor iets meer grondspeling en te voorzien van een 21″ voorwiel en 18″ achterwiel. De Dakar-geïnspireerde carrosserie is de kers op de taart.
Bezzi zegt dat zijn ontwerp ook een grotere brandstoftank bevat en het zadel is ontworpen voor meer ‘dirt bike’ grip met de knieën.
Nu de snavel van de voorkuip is verdwenen, krijgt de motor een heel andere uitstraling. Een beetje eerste generatie Yamaha TDM zelfs. Dus toch ook weer retro. Maar het bevalt ons wel. Moet Moto Guzzi de V85-lijn uitbreiden met deze versie?
Mooie motoren en aardig idee maar als ik mijn knieën niet kwijt kan, houdt het snel op. (ik ben maar 1.85 m)