Moto Guzzi presenteert de nieuwe V100 Mandello op de EICMA. In het voorproefje in een eerste video zien we dat de V100 Mandello elektrisch regelbare aerodynamica heeft.
Vloeistofgekoeld blok
De foto’s bewijzen dat Moto Guzzi blijft vasthouden aan het iconische, dwarsgeplaatste motorblok. De koeling wordt verzorgd door een grote radiator. Daar kun je uit afleiden dat het blok nieuw is, aangezien het niet langer door de lucht wordt gekoeld. Je mag aannemen dat de dwarsgeplaatste V-twin iets meer vermogen zal genereren dan het voorgaande model.
Actieve aërodynamica
In de video zie je hoe het windscherm zich als bij toverslag aanpast. Ook steken opeens aan de zijkant vleugels uit. Er wordt gezegd dat ze het comfort tijdens de rit verbeteren. Verschillende fabrikanten hadden al ideeën over actieve aërodynamica, die tot een of twee octrooien hebben geleid. Maar Moto Guzzi lijkt de eerste fabrikant die dergelijke technologie gaat toepassen.