Het Duitse Serviceplan kiest ieder jaar samen met Die Zeit, GfK, Markenverband, ProSiebenSat.1 Media SE, Ströer SE en WirtschaftsWoche de sterkste merken van Europa, en dit jaar kan Michelin trots zijn op een achtste plaats in de top-10.
Serviceplan ondervroeg voor 2016 in totaal vijfduizend mensen uit Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje. Uit 58 vooraf geselecteerde merken dienden zij de deelnemers te ordenen op basis van een aantal criteria, waaronder identiteit en sympathie, maar ook zaken als marktaandeel en reputatie speelden mee in de selectie.
De Franse bandenfabrikant is overigens niet het enige automotive-merk in de lijst. Sterker nog, de automotive branche is verantwoordelijk voor maar liefst vier noteringen in de top-10. Bosch staat ook in de lijst en zij houden zich óók met automotive bezig, dus technisch gezien kun je er zelfs wel vijf tellen.
Winnaar van de prijs van sterkste merk van 2016 is trouwens Porsche. In de categorie Best Growth Brand wist Husqvarna zelfs de hand te leggen op een tweede plek.
De top-10 van de Corporate Brands vind je hieronder en voor de complete presentatie kun je hier klikken.