Raket 1: EV
Na de onthulling van het EV-concept op de Duitse Intermot onthulde Kawasaki op de Italiaanse EICMA de productieversie van deze motor. Het Naked Z-model en het gekuipte Ninja-model gebruiken dezelfde dubbele batterijaandrijving met een maximale capaciteit van 3,0 kWh. Beide modellen zijn verder gemaakt om te voldoen aan het A1-rijbewijs en zullen al in de loop van 2023 beschikbaar zijn. Ja, dat is snel zo niet megasnel.
Raket 2: HEV
Naast de EV-modellen blijft Kawasaki ook onderzoek doen naar andere innovatieve aandrijflijnen en gaf voor het eerst in Europa een preview van Kawasaki’s allereerste hybride motorfiets. De HEV-machine, die dus snel en naadloos kan schakelen tussen een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving, zal naar waarschijnlijkheid vanaf 2024 deel uitmaken van de line-up.
Raket 3: Waterstof
Op de Kawasaki stand bond zich ook nog eens een zeer andere interessant en zeker ook unieke prototype. Namelijk een experimentele motorfiets gebaseerd op de Supercharged Ninja H2 met directe injectie en waterstof als brandstof.
Vernieuwde Ninja H2 SX
De Supercharged Ninja H2 SX (SE) kennen we natuurlijk allemaal al van z’n supercharged-motorblok en radarsysteem, maar nu ook van een grootlicht assistent. Dit systeem schakelt automatisch tussen dim- en grootlicht.
30
Kawasaki is van plan om in 2024 en 2025 wereldwijd ongeveer 30 nieuwe motorfietsen met een interne verbrandingsmotor te introduceren. Ongeveer de helft daarvan is bestemd voor de Europese markt.