Er valt goed nieuws te melden rond LiveWire. Harley-Davidson heeft het bedrijf verzelfstandigd en brengt het als LVW naar de beurs van New York. Dat levert zo’n 545 miljoen dollar op. Bij de deal is een derde partij betrokken: Kymco. Die investeert 100 miljoen dollar waardoor het de strategische partner wordt van LiveWire, door toekomstige modellen te produceren en te distribueren.
Curtiss One: kerstcadeautje van 100K
Arrow-platform
Belangrijker dan al dat rollende geld is het nieuwe platform dat LiveWire heeft aangekondigd: Arrow. Het moet de basis zijn voor verschillende motorfietsen in verschillende categorieën. Het grootste verschil met de huidige LiveWire One en de meeste elektrische modellen van andere fabrikanten is de mede-ondersteunende accu. Tot nu toe werden de batterij, de motor en de ophangingselementen meestal aan een klassiek frame gemonteerd.
Het Arrow-platform werkt volgens een nieuw principe, dat vrij dicht aanleunt bij dat van de huidige supersportmotoren: de aandrijfeenheid verbindt het balhoofd met het swingarmlager als dragend onderdeel. Er is geen hoofdframe meer. Arrow steunt op een groot aandrijfblok bestaande uit accu, motor, accubeheer en regelelektronica, waaraan het balhoofd met een subframe is vastgeschroefd. De achterbrug is rechtstreeks op de motorsteunen aan de zijkant gemonteerd en de schokdemper wordt door middel van een ophangpunt aan de achterkant van het accublok ondersteund.