We wisten dat -ie er aan kwam, maar MV Agusta heeft zonet met onderstaand filmpje de F4RC bevestigd. 250 Exemplaren worden er gemaakt, daarvoor moet bijna € 40.000,- betalen.
En wat krijg je daarvoor? Nou, heel veel lekkers! 212 Pk met dank aan wijzigingen aan in- en uitlaattraject, de race-uitlaat en racesettings voor de ECU. Natuurlijk is er ook veel gewicht bespaard. Magnesium blokdeksels en titanium schroeven besparen alleen al 1,1 kilogram. Natuurlijk is de motor anno 2015 geheel instelbaar naar je eigen voorkeur, zoals we dat van MV gewend zijn: van gasreactie, tot maximaal koppel en motorrem, de achtvoudig instelbare tractiecontrole en een quickshifter waarmee je zowel op en terug kunt schakelen zijn de meest noemenswaardige elektronische snufjes.
Naast dat de hoogwaardige veringcompomenten (Öhlins NIX en TTX36) natuurlijk geheel instelbaar zijn, kun je ook de achterbrugpositie instellen. De wielen zijn gesmeed, het carbon kuipwerk bespaart nog extra gewicht (in totaal is de RC zeven kilo lichter dan de F4RR, monteer je het race-pakket dan bespaar je nog eens zes kilogram).