Bovenop de nieuwe zwart-met-oranje kleurstelling, krijgt de KTM 390 Adventure ook offroadrijpe wielen aangemeten. De zwart geanodiseerde aluminium spaakvelgen (19-inch vooraan, 17-inch achteraan) moeten de ruwste terreinen aankunnen, waarbij ook de nieuwe bandenkeuze een troef zal zijn. De voorkeur van KTM is immers uitgegaan naar Continental TKC70-rubber, met een vrij grof profiel. Net zoals voorheen kan de 373cc-eencilinder bogen op dubbele bovenliggende nokkenassen, vier kleppen, een balansas en elektronische injectie. Daarmee levert het blokje 44 pk en 37 Nm bij 7.000 tpm. Twee katalysatoren zorgen voor de Euro 5-stempel, terwijl je met de 14,5-litertank een flink eind ver moet geraken. Verder is er geen gebrek aan elektronica op de 390 Adventure: ride-by-wire, Motorcycle Traction Control (MTC), Cornering ABS, een OFFROAD-modus (meer slip van het achterwiel) en gekoppelde OFFROAD ABS (uitgeschakeld aan de achterzijde, verminderd aan de voorzijde) en een 5-inch kleuren-TFT-scherm.
KTM 890 SMT: foto’s van de nieuwe crossover
Het stalen trellisframe en de WP APEX-ophanging (instelbaar qua in- en uitgaande demping, en veervoorspanning) is klaar voor zowel weg- als offroadgebruik. Het ranke kuipwerk laat toe om ook rechtopstaand gemakkelijk te rijden, en samen met een getrapt tweedelig zadel, LED-verlichting, een verstelbaar windscherm en brede voetsteunen is het duidelijk niet zomaar een 400-tje. Bybre (By Brembo) staat in voor de remmerij (320mm-schijven voor en 230mm-schijven achter, vierzuigerklauwen vooraan).
Geen fan van spaakwielen? No problemo! Voor 2023 is de KTM 390 Adventure beschikbaar in twee verschillende uitvoeringen: de versie met spaakwielen en de versie met gegoten wielen. Verder is er keuze uit een zwart/oranje- of blauw/oranje-kleurstelling. Beide modellen staan al klaar bij de KTM-dealers voor € 8.300,-