vrijdag 22 november 2024

Krachtige upgrade voor Royal Enfield 650

Door een motorupgrade van de Amerikaanse specialist S&S Cycle kan de Royal Enfield 650-tweecilinder (Continental GT of Interceptor) zijn cilinderinhoud verhogen naar 865 cc. Het vermogen stijgt van 47,5 pk naar 74 pk en het koppel van 52,3 Nm naar 80 Nm. Dit zorgt ervoor dat de Royal Enfield als een echte krachtpatser aanvoelt! Om de prestaties verder te verbeteren, heeft STG Motorcycles een complete roadsteruitvoering ontwikkeld.

Ken je de Royal Enfield Interceptor 650? Dit is een aantrekkelijke neo-retro roadster met een prettige rijervaring en een goede prijs-kwaliteitverhouding. De Royal Enfield 650 Continental GT is vergelijkbaar en maakt gebruik van dezelfde staande tweecilinder van 647,95 cc, maar heeft een sportievere uitstraling door de clip-ons.

Tot € 650 Herfst Bonus op 9 Royal Enfield modellen

Prestaties aanzienlijk verbeteren

Met de motorupgrade van S&S Cycle kun je de prestaties van deze motor, die oorspronkelijk ontworpen is voor efficiëntie en gemak, aanzienlijk verbeteren. De cilinderinhoud groeit van 647,95 cc naar 865 cc, wat een toename van ongeveer 218 cc betekent. Het vermogen neemt toe naar 74 pk, wat een extra 26,5 pk oplevert. Dit maakt het mogelijk om op het circuit de 200 km/u te overschrijden. Het is echter belangrijk om te vermelden dat deze cilinder-zuiger kit niet kan worden geïnstalleerd zonder aanvullende onderdelen zoals versterkte drijfstangen, een kleppenwisselkit, racing nokkenassen en een 2-1 uitlaatsysteem voor circuitgebruik.

Voor de cilinder- en zuigerkit kun je rekenen op minimaal 850 dollar, plus 600 dollar voor de drijfstangen en mogelijk 1.500 dollar voor het complete uitlaatsysteem. Deze onderdelen worden regelmatig getest door deelnemers aan de Royal Enfield Cup in de VS.

De Royal Enfield 865 is herzien door STG en S&S Cycle; deze Interceptor is echt snel! STG Motorcycles heeft de Royal Enfield 650 getransformeerd met carbon onderdelen, een onderstel van Yamaha R1/R6, een swingarm van Yamaha R6, en trendy elementen zoals een micro-dashboard van Motogadget. Het resultaat is een combinatie van agressieve en retro stijlen, met een ‘carbon’ zwarte uitstraling en raceonderdelen.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen