vrijdag 22 november 2024

Komt Ducati met Multistrada met enkelzijdige swingarm?

Ducati durft controverse wel aan. Neem bijvoorbeeld de recente verdwijning van het iconische trellisframe in de Monster van 2021. Toen de Multistrada V4 zijn enkelzijdige achterbrug kwijtraakte, waren sommige fans net zo ontdaan. Om duidelijk te zijn, er is genoeg die de Multi V4 waarderen, maar het was toch triest om zo’n geliefd kenmerk te zien verdwijnen. Daarom geeft een nieuwe spionagefoto van Motoblog misschien wat hoop aan iedereen die die enkelzijdige achterbrug echt mist.

De foto toont een Multistrada V4 uit 2021 die aan het testen is, vermomd in het zwart om niet op te vallen. Maar tenzij je je motor aanpakt als een carnavalswagen, kan geen enkele camouflage die enkelzijdige achterbrug verbergen.

Opmerkelijk verschil

Een ander opmerkelijk verschil is het 17-inch voorwiel, waar de 2021 momenteel een 19-inch wiel heeft. Dat suggereert mogelijk een meer straatgeoriënteerde versie van de Multistrada V4. Ducati wil haar designtaal in nieuwe richtingen duwen, maar het wil er ook zeker van zijn dat Ducatisti tevreden zijn.

Vanaf maart 2021 heeft Ducati nog geen enkele officiële indicatie gegeven dat het van plan is om een Multistrada V4 met deze modificaties uit te brengen. Natuurlijk, dat is het hele punt van spionage foto’s, dat ze interesse en discussie opwekken voorafgaand aan een aankondiging van het motormerk in kwestie.

Eerste test 2021 Ducati Multistrada V4 S

Uit deze foto lijkt het er zeker op dat dit een weg is die Ducati op zijn minst bereid is om te onderzoeken. Hoe snel we een straatgeoriënteerde Multistrada met een enkelzijdige achterbrug en een 17 inch voorwiel zullen zien, valt natuurlijk nog te bezien. Zou het op korte termijn kunnen gebeuren? Het lijkt onwaarschijnlijk, aangezien Ducati klaar lijkt te zijn met het aankondigen van nieuwe modellen voor 2021. Maar, er is een nieuwe Scrambler-presentatie op komst op 10 maart. Dus misschien heeft Borgo Panigale nog iets meer op zijn bordje liggen dat hij ook wil delen.

Jan Kruithof
Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen