Het mooie van elektrische motoren is dat je er wat het design betreft alle kanten mee op kunt. Toch lijken de meeste elektrische motoren en elektrische motorconcepten nog vaak op benzinemotoren. Op zich wel begrijpelijk, mensen – ook motorrijders – vinden veranderingen maar lastig. Desondanks sloeg Arthur Martins met zijn SLR Electric Concept motor een heel andere weg in.
Martins is verantwoordelijk voor de SLR. Hij is een auto-ontwerper en heeft gewerkt voor GM, Citroen en Faraday Future. De SLR ontwierp hij voor Polestar, zeg maar de elektrische Volvo. Arthur heeft er een opvallend ding van gemaakt, die er nog het meest uitziet als een harde schijf op twee wielen. Liefhebbers van Bauhaus zullen de motor zeker lusten. De SLR is ontworpen om vooral ‘de rechte lijn’ snel af te raffelen. Het is beslist geen bochtenvreter. De motorfiets heeft noppenbanden, ziet er zeer aerodynamisch uit en is vooral heel smal. Comfortabel is de SLR niet, maar dat geldt voor meer conceptvoertuigen.
Volgens zijn online profiel wil Arthur de motor gebruiken voor snelheidsraces op een zoutmeer. Ook zegt hij dat er een ontwerp is voor een straat-legale versie. De motor is voorzien van een zitje bovenop en een aantal knoppen en indicatoren. Onder het zadel zit de stekker om de accu’s op te laden. Leuk en aardig, maar eerlijk gezegd betwijfelen we of de SLR ooit in productie gaat. Als dat wel het geval is, koop je zeker een motor waarmee je heel erg opvalt.