Na de komst van de Z250 voor andere markten, is deze Z300 geen grote verrassing meer. Maar, dat neemt niet weg dat we er blij mee zijn! Door de beperkte rijbewijzen waartoe we helaas gedwongen zijn is dit kleine segment voor ons waardevoller dan ooit tevoren. En dus heten we deze Kawasaki Z300 van harte welkom!
De oplettende kijker zal het direct opvallen dat deze Z dezelfde wielen heeft als de Ninja 300 (rijtest). En da’s logisch, want de Ninja levert de basis voor deze Z300. Het 296cc-paralleltwin motorblok is één op één overgenomen, net zoals het gehele rijwielgedeelte. Aanpassingen zijn er natuurlijk voldoende, want door het nieuwe kuipwerk en het hoge stuur hebben we plots een heel andere motorfiets voor ogen, een naakte motorfiets met wat sportief DNA.
Niet heel sportief natuurlijk, want het is natuurlijk wel een motorfiets voor beginners. Zo is de telescopische voorvork niet instelbaar en het vermogen zal niet overdonderend zijn: 39 pk (29 kW), met een maximaal koppel van 27 Nm bij 10.000 toeren per minuut terwijl een zelfbekrachtigende koppeling met slipperfunctie het koppelen en ontkoppelen makkelijker maakt. De zithoogte is 785 millimeter, de tankinhoud bedraagt 17 liter en twee dubbelzuiger remklauwen zorgt aan de voor- en achterzijde voor de nodige vertraging waarbij ABS standaard is.
De Z300 wordt leverbaar in zowel groen als zwart. De prijs is ons helaas nog niet bekend.
[justified_image_grid ids=21228,21229,21230,21231,21232,21233,21234,21235,21236,21237,21238,21239,21240,21241,21242]