Sinds Kawasaki besloot om het glorieuze erfgoed in te zetten voor een motor als de Z900RS, denkt Oberdan Bezzi dat het familiegroen meer modellen zal kleuren als vingerwijzing naar legendarische Kawasaki’s. Hij doet alvast een voorzet.
Net als in de jaren ’70, toen de formidabele Kawasaki Z900 werd verkocht als de beste sportfiets ooit, kan Kawasaki ook nu het succes in de sport vercommercialiseren. Doet Kawasaki het al niet eeuwen aaneen goed in de Endurance, een klassieke vorm van motorsport die je uitstekend kunt vermarkten in een straatmotor? Laat die golf van creativiteit maar komen.
In het midden van de jaren ’70 waren het de racers van Godier en Genoud die de belangrijkste wedstrijden domineerden. Opvallende motoren ook, zadel/tank uit een stuk, het forse scherm en een kont die zo tekenend is voor hoe ze in die tijd dachten over aerodynamica. Zou Kawasaki, toch het ruige sportmerk, het aandurven hun Z900RS thematisch verder uit te breiden met moderne replica’s van legendarische motoren? Dat zou de manier zijn om het glorieuze erfgoed in te zetten.