Voor modeljaar 2023 herintroduceert Kawasaki de Z400 en Ninja 400. Beide modellen zijn uitgerust met een 399cc-paralleltwin-blok. Het vermogen bedraagt 45pk en het heeft een koppelrijk karakter in combinatie met een laag verbruik. Een Assist & Slipperclutch zorgt voor een lichte bediening van de koppeling en voorkomt een blokkerend achterwiel bij vroeg terugschakelen.
De basis van het chassis is een licht trellis-buizenframe met het motorblok als dragend deel. Een korte wielbasis gekoppeld aan een lange achterbrug en steile balhoofdhoek resulteren in een scherp stuurgedrag. Het rijklaargewicht bedraagt 167kg. (Ninja 400 = 168kg).
H-D Pan America gaat als een dolle, Kawasaki Z900 bestverkochte model
Met een zithoogte van 785mm en een slanke bouw is de Z400 toegankelijk voor een groot aantal rijders. Optioneel is er een verhoogd zadel beschikbaar om langere rijders meer beenruimte te geven.
De Ninja 400 bewees zich afgelopen seizoenen succesvol in het WorldSSP300 door maar liefst vier jaar op rij het kampioenschap te winnen. Door de toevoeging van verhoogde clip-ons is de Ninja een echte sportieveling zonder oncomfortabel te zijn. Achter de topkuip met dubbele LED-koplampen huist een analoge toerenteller met daarnaast een multifunctioneel display welke dezelfde functionaliteiten heeft als die van de Z400.
De 2023-Z400 en Ninja 400 zijn al vanaf augustus dit jaar beschikbaar bij de officiële Kawasaki-dealers in de volgende kleuren:
Z400 Candy Lime Green & Pearl Robotic White
Ninja 400 Lime Green (KRT Edition) & Metallic Carbon Gray
Prijzen worden later bekend gemaakt.