Met de Honda Hawk 11 hielden wij een slag om de arm. Het was niet duidelijk of dit model al dan niet uitsluitend voor de Japanse markt bestemd was. Inmiddels weten we meer. De Hawk 11 gaat op 29 september in de verkoop en heeft een prijs van 1.397.000 yen, wat overeenkomt met € 10.200,-. Voorlopig is Japan ok het land waar je de Hawk 11 kunt zien. Om je een idee te geven van de prijs: de CB1000R Black Edition, die nu in Japan debuteert, kost daar € 12.540,-; in Nederland kost hij € 17.149,-. Honda verwacht in het eerste jaar 1.200 exemplaren van de Hawk 11 te verkopen.
Honda Hornet blijft stoken met Hornet
De motorfiets is alleen verkrijgbaar met een zesversnellingsbak (geen DCT-optie omdat het een neosportmodel is), het maximumvermogen en -koppel zijn hetzelfde als van de NT 1100: 102 pk bij 7.500 tpm en 10,6 kgm bij 6.250 tpm. Het gewicht in rijklare toestand (tankinhoud 14 liter) zou 214 kg bedragen, tegen 238 kg voor de NT1100. De motorfiets maakt ook gebruik van de motor/elektronica/rijwieltechnische basis van de NT1100. Natuurlijk zt er een andere bovenbouw op voor een modern klassieke lijn met caféracer-inspiratie waarbij de tophalf opvalt met een ronde koplamp die erg lijkt op die van de CB1000R. Wel daalt de wielbasis van 1.535 naar 1.510 mm. De ophanging, 17-inch wielen en remmen zijn die van de NT1100 en de zithoogte blijft op 820 mm. De kleuren zijn Pearl Hawks Eye Blue en tweekleurig grafietzwart en zilver.
De Hawk 11 heeft de rijeigenschappen en het comfort van een sportmotor voor op de weg. De Honda is zeker niet te extreem.