Twee jaar werkten de Zweden van Öhlins en de Italianen van Aprilia aan een semi-actief elektronische veersysteem voor de RSV4 1100 Factory tot het goed genoeg was. De stopwatch gaf daarbij het groene sein.
Smart 2.0 vering
Duizenden kilometers werden afgelegd op de circuits van Imola, Mugello, maar ook op straat. Het resultaat is de Smart EC 2.0 elektronische vering. Op standje semi-actief heeft het systeem drie verschillende instellingen. In Manual Mode werkt de demping zoals bij elke andere gewone voorvork en achterdemper, dus zonder elektronisch semi-actief ingrijpen.
217 pk en 204 kilo
In beide standen moet de vering zijn kop er goed bij houden want de RSV4 1100 Factory weegt volgetankt slechts 204 kilo. Tegelijk perst het blok er maar liefst 217 pk en 122 Nm uit. Om al dat geweld te beteugelen beschikt de superbike over vleugels om het voorwiel aan de grond te houden. Het doet dat hand in hand met het uitgebreide maar ongewijzigde elektronicapakket.