Klein nieuws bij MV! Jawel, alle driecilinders zijn in 2014 beschikbaar met het instelbare ABS zoals dat al ruim een jaar op de viercilinder-Brutale’s zit.
In het zadel van de F3’s, de Brutale’s en de Rivale heb je vanaf nu dus drie keuzes: geen ABS, ABS in de straatmodus of het racegerichte ABS. In de laatste stand zoekt de Bosch-9MP-module echt het randje van de grip op en zijn er flinke verschillen in draaisnelheid tussen voor- en achterwiel mogelijk.
Trouwens, die Bosch 9MP-module zag in 2010 haar eerste levenslicht en heeft sindsdien zeer veel modellen van instelbaar ABS voorzien. Het instelbare ABS heeft mede door deze 9MP een vlucht genomen. Ducati, Aprilia en ook BMW voor de HP4 en S1000RR maken gebruik van deze negende generatie Bosch-ABS. Waar we ‘vroeger’ nog soms klaagden over de bemoeienis van ABS, lijkt dat tegenwoordig geen enkel probleem meer doordat we het systeem in een handomdraai uit of in een andere stand kunnen zetten.
En de Dragster? Het lijkt ons niet meer dan logisch dat ook dit nieuwe model hetzelfde ABS-systeem inclusief mogelijkheden krijgt.
[justified_image_grid ids=19063,19064,19065,19066,19067,19068,19069,19070]