MV Agusta heeft voor 2021 de Brutale 800 en Dragster grondig herzien. Het driecilinderblok is natuurlijk geschikt gemaakt voor Euro 5. Maar MV Agusta heeft ook het chassis en de elektronica van beide modellen aanzienlijk gewijzigd. Geavanceerde rijhulpsystemen op basis van een nieuwe zes-assige IMU houden de Brutale en Dragster technologisch in de voorste gelederen.
In de onderstaande video worden alle relevante details van de nieuwe MV Agusta Brutale 800 en Dragster-modellen besproken. Let goed op de presentatie van Brian Gillen, MV Agusta R&D Director, die zeer gedetailleerd uitlegt wat de impact van de geavanceerde elektronische systemen op de rijbeleving is.
Beide modellen kunnen ook worden uitgerust met SCS, de ‘automaat’ die MV Agusta samen met Rekluse heeft ontwikkeld. Je kunt beide modellen dan zonder koppeling rijden, zelfs wanneer je tot stilstand komt.
MV Agusta Brutale 800 RR & MV Agusta Dragster 800 RR Dubbeltest