Wij wisten het niet, maar het is klaarblijkelijk de week van de dikke motoren. Maakten we eerder al kennis met de 2020 Harley-Davidson CVO Road Glide, nu is het de beurt aan Indian Motorcycle met de 2020 Roadmaster Elite.
In het geval van Indian gaat het inderdaad om de terugkeer van een oude bekende, aangedreven door het Thunder Stroke 116-blok met een inhoud van 1890cc. Aanpassingen aan de cilinderkop geven nu in totaal een maximaal koppel van 168 Nm. Over pk’s wordt niet gesproken en dat zien we wel vaker bij Amerikaanse motoren. Je kunt bovendien uit drie verschillende mappings kiezen: tour, standaard en sport (ja, echt…).
Echt indrukwekkend is dat elke 2020 Roadmaster Elite een nauwgezet verfproces ondergaat dat in totaal meer dan 30 arbeidsuren in beslag neemt. Dat is dus bijna een volledige werkweek! Tel daarbij op dat de afronding met de hand gaat en je controleert wel zes keer of je de Elite echt goed op de standaard hebt gezet…
Het 600-watt PowerBand Audio Plus-systeem is aangepast en zorgt er volgens het persbericht voor dat je onderweg ‘gehoord’ wordt, want ze zijn een flink stuk luider dan die van de Roadmaster en Roadmaster Dark Horse.
Ook het Indian Motorcycle Ride Command-systeem zit op deze Roadmaster. Hiermee heb je een soort van virtuele garage, waardoor je altijd op de hoogte bent van voertuiginformatie en welk onderhoud is uitgevoerd, direct op je telefoon. Daarnaast stel je routes samen met de planningstool die je daarna weer kunt delen met anderen.
Of deze 2020 Roadmaster Elite naar Nederland komt wordt later duidelijk. Dan zullen we ook meer weten over de prijs. Tot die tijd moet je het doen met onderstaande galerij.
Ach, en dat is ook niet zo heel erg.