Indian Motorcycle werkt naar verluidt aan een nieuwe versie van het PowerPlus-blok dat momenteel wordt gebruikt in de Challenger- en Pursuit-modellen. Deze nieuwe versie zou vloeistofgekoeld zijn, wat uniek is voor Indian. Interessant genoeg zou deze motor ook beschikbaar worden voor de Chieftain- en Roadmaster-modellen. De lancering van deze modellen wordt verwacht in 2025.
Indian x Roland Sands: rebelse Super Hooligan FTR-special
Interne documenten van Indian bevestigen deze berichten. Er wordt gesproken over de Chieftain PowerPlus- en Roadmaster PowerPlus-modellen met een cilinderinhoud van 1834 cc. Dit nieuwe blok zal naast de huidige 1768cc-PowerPlus gebruikt worden in de Pursuit- en Challenger-modellen. Er zullen vier uitvoeringen beschikbaar zijn: basis, Dark Horse, Elite/Limited Edition en Limited.
Het is nog niet duidelijk of alle Chieftain PowerPlus- en Roadmaster PowerPlus-modellen gebruik zullen maken van de grotere motor, of dat dit alleen voor bepaalde modellen geldt. Met deze twee nieuwe PowerPlus-modellen komt het totaal aantal vloeistofgekoelde tourmotoren van Indian op vier.
Voor zij die liever een luchtgekoeld blok hebben, blijven de Roadmaster en Chieftain met Thunderstroke 116-blok in ieder geval tot 2025 verkrijgbaar. De vloeistofgekoelde versies zullen worden onderscheiden door toevoeging van ‘PowerPlus’ in hun specificaties.