maandag 25 november 2024

In India is de Suzuki Hayabusa al uitverkocht

De nieuwe Suzuki Hayabusa arriveerde aan het begin van de lente in Europa en is nu klaar om de Indiase markt te veroveren, waar de eerste 101 eenheden in minder dan 24 uur waren uitverkocht. Een doorslaand succes, zeker gezien de smaak van het subcontinent….

2021 Suzuki Hayabusa: de magische Busa is terug!

De 2021 Suzuki Hayabusa heeft in een oogwenk ook de Indiase markt veroverd: in minder dan 24 uur vanaf de opening van de reserveringen waren alle 101 van de eerste voor de markt van het subcontinent gereserveerde reeks daadwerkelijk gereserveerd en verkocht. Ze moeten nu enkele weken wachten voordat ze de Busa eindelijk in ontvangst kunnen nemen. Een onbetwistbaar succes, dat enerzijds het succes volgt dat de Web Edition op de Europese markt behaalde. Ook in Europa waren de weinige beschikbare exemplaren in een oogwenk verkocht. Maar het succes wordt nog sensationeler wanneer je het bekijkt in de Indiase context. Op het subcontinent gaat het meestal om scooters en motorfietsen met een kleine cilinderinhoud en zeker niet om een volbloed van het kaliber van de slechtvalk die in Hamamatsu wordt gemaakt. Is het een wonder?

Bij nader inzien niet eens zo veel: de Suzuki Hayabusa kan bogen op techniek van het hoogste niveau. Laten we van de gelegenheid gebruik maken om het kort te bespreken. Hij wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor van 1340 cc met een maximumvermogen van 190 pk bij 9.400 tpm en een maximumkoppel van 150 Nm bij 7.000 tpm, met een topsnelheid die – volgens de traditie – beperkt is tot 299 km/u.

Uiteraard is het beheer van al dit vermogen toevertrouwd aan de werkelijk complete elektronica, gebaseerd op een nieuwe versie van het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), waarmee de rijder de rijmodus kan kiezen die het best past bij de specifieke rijomstandigheden. De voorzieningen omvatten tractiecontrole in bochten (die kan worden gedeactiveerd en op zijn beurt 10 interventieniveaus biedt), anti-wheeliecontrole (ook deze kan worden gedeactiveerd of met aangepaste instellingen worden bespeeld), motorremcontrole en het elektronische schakelsysteem.

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen