Foto: Ducati
De Hypermotard van Ducati heeft een nieuw motorblok: de Testastretta 11°. Opgeschroefd naar 937cc levert de tweecilinder nu 113 pk bij 9.000 toeren, maar nog belangrijker is de toename van koppel. Die is maarliefst 10 procent toegenomen en bedraagt 97.9 Nm bij 7.500 tpm. Om dit te bereiken is het blok van binnen grotendeels vernieuwd met nieuwe cilinders, cilinderkoppen en zuigers. De slag is het zelfde gebleven (67.2 mm) terwijl de boring juist groter is geworden (was 88 is nu 94 mm).
Anders dan het blok zijn de Hypermotard, Hypermotard SP en Hyperstrada verder niet heel veel veranderd. De Kayaba-voorveringen op de Hypermotard en Hyperstrada blijven onveranderd net als de Sachs monoshocks achter, hetzelfde gaat op voor de Öhlins op de SP. Verder is er ook in de elektronica weinig getweakt. Wel nieuw is de hagelwitte kleurstelling voor de standaard Hypermotard. Iets anders zijn de knipperlichten die in de handkappen zijn verwerkt, die zijn vooral op esthetisch vlak wat verbeterd.