Dat Honda werkt aan een exclusieve superbike is een van de slechtst bewaarde geheimen van de motorwereld. Uitgelekte patentaanvragen bewijzen dat de RCV1000R – zoals de machine in de wandelgangen heet – een V4 in het vooronder krijgt. Zoals uit de tekeningen blijkt is het motorblok net als bij de MotoGP motoren een licht naar achter gekantelde 90° V4. De voorste cilinders wijzen dus niet zoals bij Ducati naar voren, maar schuin omhoog. Deze blokvorm maakt het mogelijk om de geometrie van de in de GP’s oppermachtige RC213V te kopiëren. Wat ons betreft maakt dit stoffige octrooigedoe heel snel plaats voor een echte machine van dure metaallegeringen en hightech kunststoffen. Al geeft iets meer tijd tot de introductie wel de mogelijkheid om iets meer geld te sparen. Goedkoop gaat de superbike niet worden.
Stay tuned
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.
Vorig artikel
Volgend artikel
Gerelateerde artikelen