Honda had al aangegeven de CRF250 Rally te gaan produceren, maar nu presenteerden ze op de Osaka Motor Show de volgende versie als ‘Production Prototype’. De eerste daadwerkelijke stappen worden dus in werking gezet over te gaan tot de productie. We juichen stilletjes.
De CRF250 Rally is zo cool juist omdat het geen hardcore offroader is, maar meer een koddige 250 met offroad-capaciteiten én een uiterlijk alsof je Paulo Goncalves zelve bent. Dakar-coureur voor weinig, zeg maar.
Maakt natuurlijk wel de blits; op weg naar het terras even de diepste modderpoel die je kunt vinden doorwaden en dan modderig en goor een radlertje (0.0, uiteraard) achterover slaan alsof het de gewoonste zaak is. Niemand hoeft te weten dat het geen 450-rallybeest is, natuurlijk.
En die looks, de uitstraling en fatsoenlijke onderhoudsintervallen krijg je waarschijnlijk nog voor een tof prijsje ook. Een CRF250L – dezelfde, maar dan zonder Dakar-jasje – kost in Nederland 4.999 euro. Dus zeg dat deze duizend euro duurder wordt en je bent – zelfs met een A2-rijbewijs – helemaal het baasje.