Met nieuwe modellen als de CB650F, NC750S/X/D en CTX700N zet Honda duidelijk in op het betaalbare middensegment, een koers die het merk twee jaar geleden, midden in de crisis, al heeft ingeslagen. De succesvolle NC-serie groeide naast cilinderinhoud (van 700 naar 750cc) ook licht in prijs, gemiddeld zo’n €500,-. Opvallend is de gunstige prijsstelling van de CBR650F, inclusief ABS is de CBR met € 8.999,- zo’n duizend euro goedkoper dan z’n 600cc voorganger.
De ‘terug van weggeweest’ VFR800 wordt in de markt gezet voor een concurrerende €13.999,-. Ter vergelijk, de eveneens in sportieve toerkringen bivakkerende Kawasaki Z1000SX staat voor 14.498,- euro in de boeken.
Opvallende afwezige op de prijslijst is de CBR300R, in navolging van de 250 zal ook deze kleine sportieveling in Nederland – ondanks het nieuwe rijbewijs – niet geleverd worden.
Overzicht van de belangrijkste, nieuwe modellen:
CB650F €7.999,-
CBR650F €8.999,-
NC750S €7.499,-
NC750D INTEGRA €9.999,-
NC750X €7.999,-
CB1100EX €13.999,-
CBR1000RR €17.999,-
CBR1000RR (SP) €21.499,-
CTX700N €8.999,-
CTX1300 €19.999,-
VFR800F €13.999,-
GL1800 F6C €24.999,-
*allen incl. ABS
[justified_image_grid ids=19179,19180,19181,19182,19183,19184,19185]