Indian gaat graag los op zijn eigen modellen om de dikste motoren in gelimiteerde oplage te bouwen. De 2019 Roadmaster Elite is daarvan het laatste voorbeeld. De typisch Amerikaanse baggervette toermachine heeft zo’n gecompliceerd en tijdrovend kleurenschema dat het dertig uur per motorfiets kost om alles gespoten te krijgen. Naast heerlijke namen als Wildfire Red Candy en Thunder Black Crystal (rood en zwart in het Hollands) maakt bladgoud het geheel af.
Iggy rijdt mee
Er is meer in het leven dan verf en daarom rust Indian dit plusmodel uit met een 600-watt audiosysteem. De speakers in de stroomlijn, topkoffer en zijkoffers hebben een 50% grotere bek dan een gewoon 2019-model. Het moet klinken alsof Iggy & The Stooges achterop meerijden. Verdere luxe bestaat uit het veelvuldig gebruik van leer, aluminium en – vanzelfsprekend – chroom.
Van twin naar mono
De dikke ‘Thunder Stroke’ V-twin blaast ook een deuntje mee. Het produceert maar liefst 151 Nm bij een lage 3000 tpm. Het beschikt over drie rijmodi en een cilinder die er soms mee stopt. Dat klinkt verre van ideaal, maar het heeft zo zijn voordelen. De achterste cilinder doet niet meer mee als het motorblok stationair draait en de motortemperatuur al flink is opgelopen. Zo heb je als bestuurder niet het idee dat je op een kachel zit. Bij het wegrijden, doet de achterste cilinder gewoon weer mee.
Geen prijs bekend
Zelfs verwende toerrijders kunnen weinig te wensen hebben met de Roadmaster Elite. Ze beschikken over een 7” infotainment systeem met navigatie en audio. Onder hun gat zitten verwarmde leren zadels, verwarmde handvaten, elektronische sleutel, elektrisch windscherm en 140 liter bagageruimte. Indian heeft nog geen prijzen bekend gemaakt, maar een ‘gewone’ Roadmaster is al goed voor € 37.290.