Harley-Davidson brengt The Enthusiast opnieuw uit, zowel in papieren uitvoering als digitaal. Het magazine is bedoeld om zowel de motorcultuur als de motorbike-lifestyle te belichten door de lens van Harley-Davidson. The Enthusiast is van 1916 tot 2008 uitgegeven door Harley-Davidson en zal nu het HOG® Magazine vervangen als de officiële publicatie van Harley-Davidson Motor Company. Het blad zal een nog groter bereik krijgen, onder andere via nieuwe distributiekanalen.
‘Dit is de terugkeer van een geweldige traditie,’ zegt Jochen Zeitz, President & CEO van Harley-Davidson. ‘Wij geloven dat vandaag de dag de titel The Enthusiast relevanter is dan ooit. In een jaar waarin zoveel mensen noodgedwongen binnen hebben moeten blijven, geloven wij heilig in het inspireren van rijders en potentiële rijders om erop uit te trekken en op avontuur te gaan. Juist omdat motorrijden en social distancing prima samen gaan.’
De eerste editie van The Enthusiast verschijnt deze week in de VS, met een coververhaal over Ewan McGregor en Charley Boorman, de sterren van de nieuwe Apple Original serie Long Way Up. De serie gaat op vrijdag 18 september in première op Apple TV+. In de serie volgen we de epische motortrip van McGregor en Boorman; een 21.000 km lang avontuur op twee elektrische Harley-Davidson LiveWire motoren door Zuid-Amerika, Midden-Amerika en Mexico.
Met vier jaarlijkse uitgaven en een oplage van meer dan 500.000 in de VS en 150.000 internationaal is The Enthusiast het motorblad met het grootste bereik wereldwijd. Voor het eerst door Harley-Davidson uitgegeven in 1916, behoorde The Enthusiast tot de eerste gedrukte motorbladen ter wereld. In de VS ging alleen het Duitse Motorrad (1903), het Italiaanse Motociclismo (1914) en Motorcyclist (1909) het blad voor.
Van 1984 tot 2008 bracht Harley-Davidson twee aparte publicaties uit voor eigenaren en rijders, The Enthusiast en HOG Tales magazine. In 2009 werden die samengevoegd onder de naam HOG Magazine. Met de beweging van Motorcyclist naar een digitale uitgave in 2018, is The Enthusiast (de HOG Magazine jaren meegeteld) het langst lopende motorblad in de VS.
Alle Full en Life Harley Owners Group leden behouden een gratis abonnement op The Enthusiast als onderdeel van hun lidmaatschap. Gratis app versies van het magazine zijn beschikbaar voor iOS en Android telefoons en tablets. Harley-Davidson onderzoekt ook nieuwe manieren om de gedrukte uitgave in de VS te distribueren, bijvoorbeeld het verkopen van losse nummers via de H-D® eCommerce site en geselecteerde winkelbedrijven, waaronder Harley-Davidson-dealers en boutique motorzaken.
Ga voor meer info en de geschiedenis van The Enthusiast naar h-d.com/enthusiast.
Neem voor meer informatie contact op met:
Tim Koedijk
Marketing Manager Harley-Davidson Benelux