Want deze Scrambler is natuurlijk een ‘remake’ van de eerdere Scrambler. En die remake kenden we inmiddels ook al een beetje, want we zijn platgegooid met teaser na teaser na teaser. Maar zonet op de Intermot in Keulen heeft Ducati het doek van deze Scrambler getrokken. En ja, het is een plaatje!
Het is geen verrassing, maar de Scrambler is een moderne uitvoering van het icoon uit de Jaren zestig en zeventig. Ducati wijst ons er op dat als de Scrambler altijd in productie was gebleven, en update na update had gehad, dat –ie er dan zo had uit gezien. Hmm, we gelozen ze maar op hun woord: het is dus geen remake, maar een moderne uitvoering.
Maar, hoe zit het met het inwendige? Natuurlijk heeft Ducati geput uit bekende bronnen. Zo zien we de L-twin van de Monster 796, die qua aansturing en prestaties iets is aangepast. Het vermogen is gedaald van 87 pk naar 75 pk en de gasreactie is meer gematigd.
Mooi vinden we het uitlaatsysteem dan, in hedendaagse Ducati-stijl, mooi langs de rechterzijde van het motorblok kronkelt. Ook fraai is de koplamp, rond maar met een ring van LED-verlichting die dienst doet als dagverlichting. Zo lijkt het alsof de binnenste cirkel van de lamp is afgeplakt, iets dat in de jaren zeventig vaak werd gedaan met Scramblers.
Het dashboard oogt hetzelfde als de koplamp: rond en simpel. Maar ook hier een modern sausje, want de snelheid en het toerental worden digitaal weergegeven. Aan het stuur zit de bediening voor de verdere informatie van het dashboard.
Ook opvallend is het ruige Pirelli-rubber om de tienspaaks velgen. Het wielontwerp doet denken aan die van Amerikaanse flattrack-racers.
Je kunt de aluminium platen met het Scrambler-logo uitwisselen, om de motor makkelijk een persoonlijke twist te geven. Hiernaast lanceert Ducati een grote accessoire-catalogus om er nog meer je eigen motorfiets van te maken.
[justified_image_grid ids=20936,20937,20938,20939]