Toen Morgan in 2009 aankondigde dat het honderdjarig jubileum zou worden gevierd met de herintroductie van de legendarische driewieler uit de jaren dertig, werd er op z'n zachtst gezegd nogal sarcastisch gereageerd. Nu, drie jaar later, is de internationale vraag naar deze excentrieke duoseater amper bij te benen. Maar hoort de biseksuele Morgan-driewieler eigenlijk wel thuis in MOTO73?
Het antwoord op die laatste vraag kunnen we alvast met een volmondig ‘ja’ beantwoorden, want de complete aandrijflijn – inclusief het onderstel – is afkomstig uit de motorwereld. Inmiddels is het 1800cc Screamin’ Eagle Harley-blok, dat op de eerste prototypes zat, vervangen door een nog krachtiger tweeliter-V-twin-blok van S&S.
Dit tuningbedrijf uit Wisconsin was vijftig jaar lang een van trouwste partners van Harley-Davidson, maar heeft na een aantal vervelende rechtszaken alle banden met de moederfabriek in Milwaukee verbroken. Toen Harley-Davidson ook bij Morgan begon dwars te liggen over de licentierechten was S&S maar al te graag bereid om als donormerk te hulp te schieten.
Dat had als bijkomend voordeel dat er niets aan de basisconstructie gewijzigd hoefde te worden, want de afmetingen (en bevestigingspunten) kwamen precies overeen met die van de Harley-V-twin.
Wil je het fantastische geluid van de Morgan-driewieler zelf een keer horen, dan moet je beslist de onderstaande videofilm bekijken op onze site. Naast de gewone actiebeelden hebben we dit keer ook speciale helikoptershots gemaakt en dat leverde bijzonder spectaculaire beelden op. Deze film mag je niet missen! Meer lezen? Mis dan de nieuwe MOTO73 niet!