Indian laat op EICMA z’n bijgespijkerde FTR-assortiment zien. Voor het grootste deel betreft het kleine updates of details, al valt er ook een nieuwkomer te noteren. Nu ja, de FTR 1200 Sport is geen volledig nieuwe motor, maar een FTR 1200 S met een grondige facelift.
Nieuw tft-kleurenscherm voor alle FTR’s
Voor alle FTR’s van 2023 geldt een nieuw tft-touchscherm van 10,1 centimeter met volledige connectiviteit (inclusief navigatiemogelijkheden), een nieuw stel dubbele uitlaatdempers, een agressiever remsysteem vooraan, én een nieuwe koppeling. Stuk voor stuk vrij subtiele veranderingen, maar ze maken een wereld van verschil.
FTR 1200 Sport
In de 2023-catalogus treffen we de nieuwe FTR 1200 Sport aan. Die laatste moet het jonge volkje verleiden met een pak sportieve opsmuk. Een vliegenschermpje, bellypan, een seatcover voor de duozit en aangepast lakwerk springen meteen in het oog. Weinig functionele extra’s, maar ze maken de Sport des te appetijtelijker. De FTR 1200 Sport is verkrijgbaar in Black Metallic met Indy Red accenten of – zoals de beelden hierboven – in Lightning White met Indy Red en Black Metallic accenten.
Benelli Tornado Naked Twin 500
FTR 1200 Rally
De FTR Rally heeft anno 2023 nog steeds 19″ en 18″ spaakwielen met lichte noppenbanden (Pirelli Rally STR’s) en zal verkrijgbaar zijn in een nieuw Black Smoke kleurenschema met een Desert Earth frame en Indian Motorcycle Headdress logo op de tank.
FTR 1200 Carbon
De FTR R Carbon is als vanouds de gammatopper, met een flinke voorraad carbon, een comfortzadel, een volledig instelbare Öhlins-voorvork en een monoshock van even Zweedse makelij. Een pareltje.