Ook de grote avonturier van Honda is licht aangepakt door de Japanse ingenieurs. Zo krijgt de V4 nu een verbeterd Traction Control System, waarmee je nu ook drie modes kan inschakelen voor de verschillende omstandigheden. Het blok wordt dan automatisch voorzien van wat minder koppel. Is ingrijpen toch nodig, dan doet de ECU dat door de gaskleppen minder wijd open te zetten of de ontsteking te onderbreken. Om een nog natuurlijker gevoel te genereren met het op- en terugschakelen is het optionele DCT (wederom) aangepast.
Nieuw op de Crosstourer zijn de zelf uitspringende knipperlichten. Door afstand, tijd en wielsnelheid te meten, zou de Honda moeten weten wanneer de knippers uit kunnen na het afronden van een bocht of inhaalactie. Om gemakkelijker je voeten aan de grond te krijgen, is ook het zadel enigszins veranderd door een nieuw ontwerp. En misschien nog wel de belangrijkste wijziging voor 2014, je ontvangt tegenwoordig een ‘wave’-sleutel als je een Crosstourer koopt. Wat houdt dat in? Nou, dat de vorm gewoon anders is. De allroad van Honda kan overigens geleverd worden in een speciale camouflage-kleurstelling. De bedoeling van camouflage lijkt hier enigszins een ondergeschikt belang te zijn.