De ontwerpschets van de KTM elektrische scooter hierboven is van Kiska, de mensen die ook de Husqvarna Svart- en Vitpilens hebben gebracht. Dat deden ze voor het bedrijf EMotion. Dat is eigenlijk een joint venture tussen KTM, Bajaj en enkele andere partners, die in maart van dit jaar van start is gegaan.
Het Duitse tijdschrift Motorrad meldt dat een groot aantal industriële zwaargewichten betrokken is bij het project. Dat heeft tot doel ‘een modulaire en schaalbare architectuur voor elektrische aandrijvingen en batterijen te ontwikkelen’. De focus ligt op het gebruik van zo licht mogelijke materialen, efficiënte laad- en aandrijfsystemen en toekomstbestendige informatiesystemen.
Met behulp van een acht maanden durende veldtest zullen ook de behoeften van potentiële klanten vanaf 2022 worden bepaald en zullen de eisen van elektromobiliteit in stedelijke en landelijke gebieden in de praktijk worden onderzocht. Een eerste schets, die is gemaakt door Kiska GmbH, moet laten zien welke kant het op zou kunnen gaan.
De schets kan inderdaad worden omschreven als een 2020-interpretatie van het doodgeboren KTM E-Speed project. Dat werd voor het eerst getoond op de Tokyo Moto Show 2013 als een concept, zie afbeelding hierboven.