Om de motorsnobs maar meteen voor te zijn: ja, Can-Am bouwt motoren. Toegegeven, de twee voorwielen met onafhankelijke ophanging doen hem voorkomen als een auto maar in het grootste deel van zijn opbouw heeft hij toch echt meer weg van een motorfiets. Zo. Dat is eruit.
Prijzig
Al vanaf zijn eerste introductie zijn de Can-Am’s prijzige hebbedingetjes. Neem in ieder geval zeker een 2 en vier nullen mee mocht je er eentje willen aanschaffen. Minstens. Voor velen alleen maar meer munitie om het merk mee te bekogelen. Maar daar komt nu verandering in. Althans, voor één model dan. Can-Am presenteerde deze week namelijk hun nieuwste model: de Ryker. Een soort instapmodel Can-Am, als je hem zo mag noemen die tot in de puntjes op maat valt te maken. Te beginnen bij het motorblok. De keuze bestaat uit een twee- of driecillinder Rotax-blok. Daarnaast kun je hem op nog 75.000 andere manieren naar smaak maken. Dat is vrij bijzonder, maar hetprijskaartje is dus misschien wel het meest bijzondere van de Ryker. Slechts’9.899,- euro tel je neer voor het standaard basismodel. Een flink verschil met de bestaande modellen dus! Wellicht dat we hierdoor veel vaker een Can-Am voorbij gaan zien komen op de weg. Mocht je daar wel oren naar hebben een tip: de rally-uitvoering met noppenbanden is super dik..
Beeld: Can-Am