Nieuw in de Tiger familie: de 1200 serie. De Tiger 1200 is bedoeld voor de wereldreizigers onder ons, die overal willen komen, ook wanneer het asfalt stopt. Verbeterde technologie en motorblok, gewichtbesparing en stijlvernieuwing; niets is te gek voor de 1200.
De Tiger 1200 heeft tot tien kilo verloren ten opzichte van de vorige generatie, waarbij voornamelijk gewicht is bespaard op het motorbloko, chassiso en uitlaatonderdelen. Wat betekent dit voor de bestuurder? Nou, de reactietijd en de stuureigenschappen zijn nu dusdanig verbeterd dat het een ervaring op zich wordt om op deze 1200 te kunnen rijden. Wat is er verder allemaal nieuw? De cruisecontrol, een verstelbaar fullcolour TFT-dashboardscherm, ledverlichting, Triumph shift assist en een nieuwe rijmodi: Off-Road Pro op de XC-modellen. Het motorblok geeft ons 141 paardenkrachten, waarbij de Tiger 1200 een snellere vermogensafgifte moet hebben bij de lagere toerentallen.
Paul Stroud, Chief Commercial Officer van Triumph Motorcycles, verklaarde: “De nieuwe Tiger 1200-reeks is zo geavanceerd, dat de ontwikkeling vier jaar heeft geduurd. We zijn dan ook trots dat we nu een familie motoren kunnen presenteren die over de hele lijn beschikt over een indrukwekkend, toonaangevend motorblok, innovatieve rijhulptechnologie en een eersteklas vormgeving, allemaal om te zorgen voor maximaal rijplezier. Dit zijn zonder meer de meest avontuurlijke Tigers die we ooit hebben gemaakt.”
Tiger 800 serie
De Tiger 800 in de Tiger-familie is volledig vernieuwd ten opzichte van de vorige modellen. Volgens de papieren zijn er op meer dan tweehonderd punten wijzigingen aangebracht aan het chassis en het motorblok. Ook zijn er wijzigingen doorgevoerd in de technologie, comfort, stijl én ook het motorblok.
Net als bij zijn grote broer 1200 heeft de 800 ook een fullcolour TFT-dashboard gekregen, samen met dezelfde nieuwe rijmodus. Het gewicht van de 800cc is geoptimaliseerd waardoor hij meer vermogen kan leveren en heeft als piekvermogen 95 pk. De nieuwe, kortere eerste versnelling, een betere offroad-tractie, allroad-respons bij lage snelheden en een directere acceleratie zorgen allemaal voor meer speelplezier tijdens het rijden.
Paul Stroud, Chief Commercial Officer van Triumph Motorcycles, zei: “We hebben een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd in de technologie en prestaties, om de functionaliteit van de nieuwe Tiger 800’s zowel offroad als op de weg uit te breiden. Met ontwikkelingen die aansluiten op de toegankelijke en wendbare, comfortabele rijstijl van de Tiger en op de bestaande karakteristieke stoere uitstraling is de nieuwe 800-lijn gebouwd voor maximaal avontuur – elke dag weer.”
[justified_image_grid ids=25893,25894,25895,25896,25897,25898,25899,25900,25901,25902,25903,25904,25905,25906,25907,25908,25909,25910,25911,25912,25913,25914,25915,25916,25917,25918,25919,25920,25921,25922,25923,25924,25925,25926,25927,25928,25929,25930,25931,25932,25933,25934,25935,25936,25937]