Honda neemt maar liefst drie scrambler-achtige concepten mee naar Milaan. Twee op basis van de CBR650F en eentje gebaseerd op een scooter. Met name die laatste is wel heel bijzonder, want de combinatie scooter en scrambler zijn niet heel voor de hand liggend. Het resultaat is de Honda City Adventure Concept, en is niet veel meer dan een scooter met draadspaakwielen en noppenbanden, en dat is eigenlijk wel prima. Lekker door de modder raggen zonder over schakelen in te hoeven zitten; klinkt goed, toch? Nou, Honda vindt ook dat hij wat stads heeft – ‘urban’, kun je zeggen. Dus eerst door de drek en dan met het hok en jij zelf helemaal onder het slijk naar een restaurantje in de stad, kijken hoe cool men jou vindt. Dat idee.
Het andere tweetal concepten is ontworpen door de R&D-afdeling van Honda Europa. De ene is een straat gerichte scrambler en de ander is op uiterlijk vlak wat conventioneler, maar toch aardig wat moderner dan je zou zoeken achter de scrambler-naam. De straatscrambler CB4 (onderstaand) kreeg een cool kort kontje, een enkelzijdige achterwielophanging, onnodig dikke banden, ongeperforeerde schijven in het voorwiel en onnodig – maar erg gave – brede banden. De Six50 (bovenste) gaat voor de grote noppenbanden, waveschijven en dikke alu carterbescherming. Die wielen lijken trouwens wel gegoten, maar niets is minder waar. Dat zijn de dikste spaken die we ooit zagen, maar maken het moddervette uiterlijk perfect af.
Wat ons betreft mogen ze alledrie in productie, Honda. Of eentje met wat van alles, daar nemen we ook genoegen mee.