De afgelopen paar jaar hebben we steeds wel een nieuwtje in Ducati’s Scrambler-land kunnen brengen. Dit jaar is dat groter dan voorheen – letterlijk. We presenteren je de Scrambler 1100.
Eerste was er de 800, later de 400 en dan nu ineens deze luchtgekoelde 1079 cc L-twin. Het kan gek lopen in het land der Scramblers. Het blok kennen we nog van de Monster 1100 EVO, het verschil is dat hij nu volgens voldoet aan de Euro4-normen. Het is al het derde motorblok waar natuurlijk weer een hele reeks Scrambler-interpretaties op zullen worden gebouwd. Sterker nog, Ducati brengt er meteen al drie! De reguliere 1100, de 1100 Special en 1100 Sport. Anders dan wat optische verschillen zoals spaakwielen en andere kleurstellingen en een instelbare Öhlins voorvork op de 1100 Sport – standaard is deze van Kayaba – is het trio gelijk. Het blok produceert volgens Ducati 86 pk bij 7.500 tpm en 88,4 Nm koppel bij 4.750 tpm. Anders dan de bestaande Scramblers is de 1100 uitgerust met dubbele uitlaatdempers die tot onder het kontje uitkomen.
[justified_image_grid ids=25708,25709,25710,25711,25712,25713,25714,25715,25716,25717,25718,25719,25720,25721,25722,25723,25724,25725,25726,25727,25728,25729,25730,25731,25732,25733,25734,25735,25736,25737]