Vorig jaar leerden we de middelgrote Panigale 959 kennen op de EICMA. Hij werd ontwikkeld omdat Ducati een Panigale zocht die iets beter inzetbaar was op de straat en tevens beter te behappen was op het circuit. Een klein beetje gek dat er dit jaar dan toch een versie komt die nog beter moet presteren op het circuit. Ik heb het over de Panigale 959 Corse.
Dat hij extra race-genen heeft gekregen zie je al meteen. Dat Ducati Corse-jasje – dat gelijk is aan dat van het MotoGP team – staat hem erg goed. Kijk je iets verder dan zie je ook dat voorvork, achterschokdemper en stuurdemper nu ineens van Öhlins zijn. Die voorvork is dan ook meteen volledig instelbaar. Motorisch blijft hij echter gelijk aan de basis 959. In totaal weegt de Europese EURO-4-versie van de Corse 175,5 kilogram droog. Circuitplezier is nu zeker gegarandeerd.
[justified_image_grid ids=25739,25740,25741,25742,25743,25744,25745,25746,25747,25748,25749,25750,25751,25752,25753]