Scooters en motorrijders, het blijft glad ijs. Al is er gelukkig altijd nog de TMAX, die – liefst met een dikke Akra – prima gedoogd wordt. De nieuwe TMAX, samen met de TMAX SX en TMAX DX, moet dit succes voortzetten en lijkt daar op papier zeker in te slagen. Naast een aantal uiterlijke aanpassingen, zoals een compactere voorkant en chroomaccenten, is er onderhuids namelijk behoorlijk wat aangepast. Zo is de 2017-versie uitgerust met Yamaha Chip Controlled-Throttle (YCC-T) systeem en is daarmee de eerste Yamaha-automaat met dit systeem. En dankzij de komst van de YCC-T zit er op de nieuwe TMAX ook direct traction controle! Een nieuw, 9 kg lichter chassis van gegoten aluminium, een nieuwe monocross-achterwielophanging met horizontale schokdemper en een 40 mm langere aluminium swingarm moeten de toch al prima rijeigenschappen nog verder doen verbeteren. Ook nieuw is de korter uitlaatdemper. Een nieuw dashboard, meer dan voldoende opslagcapaciteit, een sleutelloos Smart Key-systeem zijn zaken die eveneens niet onvermeld mogen blijven. De TMAX’ zijn beschikbaar vanaf maart 2017. Prijzen volgen.
Stay tuned
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.