De EICMA – 8 t/m 13 november 2022 – slaat een nieuwe weg. De motorshow in Milaan maakt z’n debuut in de Metaverse. Het is nog niet duidelijk op welke manier en met welk ‘gewicht’, maar er is zeker de intentie om de eerste stap naar Web 3.0 te zetten. ‘Wij doen dit geleidelijk en voorzichtig, door bij te dragen aan de verspreiding van de NFT-technologie, met als doel’, aldus president Meda, ‘op intelligente wijze deel te nemen aan dit macro-ecosysteem en nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden te bieden aan de EICMA zelf en vooral aan onze exposanten en de industrie’.
Documentaire over Zwarte Cross vanaf oktober in bioscoop en op Videoland
Ook is er een nieuwe reclamecampagne, waarin niet het product – motorfietsen – maar de mens en emotie centraal staan: het EICMA Effect.
Voor degenen die de motoren toch liever met eigen handen aanraken, hebben 25 juli in de agenda staan. Op www.eicma.it kunnen tot 5 augustus kaarten tegen een gereduceerde prijs (€ 14) worden gekocht. Zoals EICMA CEO Paolo Magri aangaf, zullen de prijzen voor het publiek hetzelfde blijven als vorig jaar.