Op basis van de Brutale 1000 RR ontwikkelde MV Agusta deze Rush. Het is een ode aan stijl en de sprintstrip met bakken vermogen en een eigen smoel.
Centjes zijn nodig
Met 208 pk moet deze vier-in-lijn daadwerkelijk lekker van zijn plek kunnen komen. Met dank natuurlijk aan het uitgebreide elektronicapakket. Of je deze motorfiets waanzinnig of juist spuuglelijk vindt, kan MV Agusta niets schelen. Met de Rush wil een klantengroep aanboren die over wat centjes beschikt en niet bang is voor een opmerkelijk en individueel design. Een typisch voorbeeld daarvan is het gesloten achterwiel. Het is een combinatie van een aluminium velg en een carbon afdekkap.
Topsnelheid van 300+
Het titanium uitlaatsysteem is geen voer voor discussie: dat smoelt briljant. Hetzelfde geldt voor de elektronische vering van Öhlins. Met een topsnelheid die boven de 300 km/u ligt en een drooggewicht van 186 kilo, kan dat veringpakket flink aan de bak. De motor wordt ergens in 2020 leverbaar, naar de prijs hebben we nog niet durven vragen.