Tijdens de Hot Rod Show in Yokohama/Japan is een BMW boxer gepresenteerd van 1.800cc. En dat is niet zo maar een spelerijtje.
De BMW boxer R18 is een samenwerking tussen BMW Motorrad en de Japanse customizer Custom Work Zon. Op zich belooft dat niet dat BMW serieus bezig is met een nog zwaarder boxerblok. Maar dachten we dat bij de eerste foto’s van de RnineT ook niet? Dat was in den beginne ook een vingeroefening van de toenmalige hoofd van de BMW-ontwerpafdeling Ola Stenegard en de meester customizer Roland Sands.
Behalve dat de one-off de interessante lijnen heeft van een board-tracker, valt het blok natuurlijk meteen op. En natuurlijk zijn we nog ver verwijderd van het moment waarop het 1.800cc blok in een BMW-frame wordt geschroefd. Maar met deze gigantische boxer zal menig liefhebber van grote cruisers, maar ook van grote en luxe toermotoren, zich geprikkeld voelen. En waarom ook niet. Een Ducati Diavel, indian Chief of zelfs een Harley Softail zijn zeer goed te pruimen modellen.