New Skool Media in Amsterdam heeft Eddie de Vries benoemd tot hoofdredacteur van zijn motorportfolio, bestaande uit de tijdschriften MOTO73, Classic & Retro en het online portal www.motor.nl. De 32-jarige Twent is bij New Skool reeds enkele jaren werkzaam als testredacteur en was de favoriete kandidaat van zowel redactie als uitgever. De benoeming gaat per direct in.
Eddie de Vries begon in de journalistiek als reporter voor Twente FM en als verslaggever voor De Twentsche Courant Tubantia. Als fervent liefhebber van motorrijden en motorsport liep hij tijdens zijn studie journalistiek al stage bij MOTO73 – en daar is hij uiteindelijk gebleven, sinds een aantal jaren als volwaardig testredacteur. Daarnaast heeft Eddie één volledig seizoen geracet op een Yamaha YZF-R6 en bij die sportmotoren ligt nog steeds zijn hart. “Maar mijn favoriete motor is waarschijnlijk toch de BMW HP4 Race en dat komt mooi uit; volgende week test ik ‘m op het circuit van Estoril in Portugal,” aldus De Vries met het enthousiasme dat hem kenmerkt.
Over zijn nieuwe functie zegt hij: “We hebben de afgelopen maanden als redactie keihard gewerkt om MOTO73 in een nieuw jasje te steken en ik ben dan ook erg blij om deze ijzersterke titel vanaf nu redactioneel te mogen leiden. Met Classic & Retro hebben we bovendien een nieuwe groeititel in handen die het afgelopen jaar z’n waarde heeft bewezen terwijl het online portal www.motor.nl erg veel potentie heeft en wat mij betreft dezelfde focus krijgt als onze tijdschriften.”
De vernieuwde MOTO73 verschijnt deze week in een drukoplage van 25.000 exemplaren en is de marktleider in zijn segment in de Benelux. Recent werd de andere motoruitgave van New Skool Media, Motor Magazine, gestaakt als reguliere uitgave; het 104 jaar oude Motor Magazine is inmiddels samengevoegd met MOTO73, enerzijds om de focus versterkt op MOTO73 en digitale ontwikkelingen te kunnen leggen, anderzijds om de nieuwe groeidiamant Classic & Retro (aanvankelijk begonnen als special van Motor Magazine) een nog steviger profiel te kunnen geven.
Over New Skool Media
New Skool Media werd in 2014 opgericht vanuit een buy-out van 19 titels van Sanoma Media en is sinds 1 september 2014 operationeel. New Skool Media is inmiddels één van de grootste multimediale uitgeverijen van Nederland. Het portfolio bestaat momenteel uit 23 nationaal bekende titels, waaronder: Delicious, Fiets, Zin, Knipmode, Truckstar, Columbus Travel, Seasons, Kijk, en Vorsten. New Skool Media beschikt over platformen voor haar specifieke doelgroepen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met de mediumtypen print, online, mobile, events en e-commerce producten. Daarnaast ontwikkelt New Skool Media ook nieuwe innovatieve formats rondom haar merken.
New Skool Media is per december 2016 eigenaar geworden van het Elsevier portfolio met de weekbladen Elsevier en BeleggersBelangen als meest aansprekende merken, ondergebracht in een dochteronderneming genaamd One Business.
Foto: Jowin Boerboom