Zie hier het nieuwe Superquadro-blok waarmee als eerste de Ducati 1199 Panigale uitgerust wordt. Om meteen goed te beginnen, het maximaal vermogen bedraagt 195 pk bij 10.750 toeren per minuut. Voor de goede orde, we hebben het over een L-twin… Zelfs voor Ducati-begrippen is dit uitzonderlijk. Het maximale koppel bedraagt 133 Nm. bij 9.000 toeren per minuut.
Het desmodromisch-system mag geen problemen hebben met het bizarre vermogen aangezien dat rechtstreeks afkomstig is van de machines uit het WK Superbike. Als laatste, de riemaandrijving is vervangen door een combinatie van ketting en tandwielaandrijving meldt Ducati. En dan zouden we haast de natte koppeling, de ovale gasklephuizen en ride by wire vergeten…
Gezien de power aan boord zou je denken dat de onderhoudsinterval minimaal net zo extreem wordt. Maar dat valt reuze mee want je hoeft slechts om de 24.000 kilometer terug naar de dealer aldus de Italianen. Het mag duidelijk zijn, Ducati meent het serieus met hun nieuwe Superbike. Vandaag volgt waarschijnlijk nog meer info. We melden ons als er nieuws is.