maandag 25 november 2024

Ducati geeft Lorenzo Yamaha Desmosedici

In het begin van dit jaar werden de MotoGP-fabrieksfietsen van Yamaha, Ducati, Honda en laatst ook KTM tijdens persconferenties gepresenteerd. Al voor de presentatie van de nieuwe M1 en Desmosedici werd bekend dat de te presenteren motoren verre van definitieve 2017-machines waren. Nu we de eerste MotoGP-testen op Valencia, Sepang en Phillip Island gehad hebben, wordt meer en meer duidelijk over de nieuwe machines. Vooral het gebied van de technische ontwikkeling en de daarmee verbonden concurrentievoordelen is interessant. En laten wij daar nou meer informatie over te hebben..

Op basis van de opgedoken testbeelden begint de geruchtenmolen nog harden te draaien en start het speculeren. Iets nauwkeurigers dan speculeren kan onze MotoGP-verslaggever Neil Spalding. De doorgaans namelijk goed geïnformeerde journalist kent de paddock als zijn broekzak en was aanwezig tijdens de eerste tests. Wat menig MotoGP-team met een geheim het zweet op de rug doet springen. Zeker wanneer hij zijn fotocamera tevoorschijn haalt en mogelijke ‘preseason’ MotoGP-geheimen op de gevoelige plaat vastlegt. 

MotoGP-fans met een scherp oog en aandacht voor de laatste test zullen de achterkant (het kontje) van de Ducati zien verschillen met dat van vorig seizoen. Hierachter zou een concurrentiegeheim schuil gaan. Ducati zou de Desmosedici meer willen laten lijken op de Yamaha M1, die Lorenzo nu al negen jaar gewend is. Tegelijkertijd probeert Yamaha de Italianen ervan te weerhouden dat zij ontdekken wat er zich bevindt in de achterkant van de M1. Toch zou Ducati ver zijn met plannen om de inmiddels befaamde ‘lunchtrommel’ aan de achterkant te voorzien van geavanceerde techniek. Daarover meer in de nieuwe MOTO73. We beschrijven daarin nauwkeurig alle laatste technische ontwikkelingen en verbeteringen aan de 2017 MotoGP-machines.

 

Redactie
Redactie
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen